5.A


ÚKOLY NA 16. - 22.3.2020


Projděte si celé opakování 3. lekce. V uč. str. 38 - vypracujte si do notebooku ta cvičení, která ještě nemáte. V pracovním sešitě si zkontrolujte, že máte hotovou celou stranu 30-31. Pokud vám něco chybí, vypracujte.

Dobrovolně:

Kdo bude chtít, vypracujte si v uč. str. 37/1a+b, 2a+b a 37/5 - můžete opět do notebooku. 37/3,4 - je na mluvení ve dvojicích, takže pokud máte kamaráda/rodiče/babičku... kdo umí anglicky, můžete si s nimi popovídat :-)

Poslechy k daným cvičením najdete zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs


Přepište si do slovníčků nová slovíčka z oddílu 4A. Nezapomeňte si ve slovníčcích označit, že jsou to slovíčka z nové lekce!


ÚKOLY NA 23.3. - 29.3.

Tento týden budeme opakovat hodiny - jak vyjadřujeme čas v angličtině. Už umíme ze 4. třídy anglicky říct třeba: Jsou tři hodiny. Je čtvrt na osm. Je třičtvrtě na pět. To si dnes zopakujeme a procvičíme.

Zatím ale neumíme říct třeba Je za pět minut šest nebo Je devět hodin a deset minut. TO se naučíme a procvičíme v půlce tohoto týdne.

Tak jdeme na to :-)

Na tomto videu se můžete podívat, jak vyjadřujeme čas v angličtině:

https://www.youtube.com/watch?v=Alg7RDp29-U

Pomůže vám i tato prezentace:

Tady si stáhni cvičení na opakování hodin. Cvičení si vytiskni, pokud můžeš, vypracuj a nalep do notebooku. Pokud si nemáš kde cvičení vytisknout, do notebooku napiš jen věty, ciferníky překreslovat nemusíš, ale pokud chceš, můžeš.

Do notebooku napiš datum (můžeš i česky) a nadpis: TIME

Pokud chceš hezkou známečku za aktivitu a chceš se mi pochlubit, jak ti to jde (nebo poradit s tím, co ti nejde - i tak cením aktivitu!!!), můžeš si vyplněné cvičení vyfotit a poslat mi ho na mail nebo do zprávy Komens v bakaláři.

Dnes se zkusíme podívat na to, jak v angličtině říct, že je třeba sedm hodin a deset minut nebo za pět minut devět. 

Už víme pravidlo, že když je čas do půl, používáme předložku PAST, která znamená PO. Počítáme tedy minuty PO hodině, která už právě proběhla. Pokud je po půl, používáme předložku TO, která znamená DO a tedy DOPOČÍTÁVÁME minuty do hodiny, které teprve nastane. Takže pokud máme na hodinách čas 8:40, musíme dopočítat, kolik minut zbývá, než bude celá. Čas 8:40 tedy v angličtině řekneme: It's twenty to nine. (Je dvacet do deváté)

Zkuste se ještě jednou podívat na video na youtube, které jsem sem přidávala minule.

Poté si otevřete učebnici na str. 40, poslechněte si 1. cvičení a opakujte po nahrávce. Nahrávku uslyšíte zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs (vyberte hned to první, page 40 exercise 1)

Do notebooku napište datum a pod to: uč.40/2a a toto cvičení si vypracujte. Píšete zde časy, které vidíte na hodinách - vybíráte ze slov z rámečku a k tomu připojíte správnou číslovku.

ÚKOLY NA 30.3. - 5.4.

Řešení úkolů z minulého týdne:

Pracovní list:

It's (a) quarter past eleven.      It's half past eight.    It's half past eleven.

It's (a) quarter to nine.      It's (a) quarter past one.   It's (a) quarter to eight.

It's half past ten.         It's (a) quarter to four.        It's five o'clock.

Cvičení z učebnice 40/2a:

2 ten to eleven
3 half past two
4 It's five past eight
5 It's twenty-five to ten
6 It's twenty to three
7 It's twelve o'clock
8 It's (a) quarter to one

Vypracujte si v pracovním sešitě str. 32/2

Ve středu napíšu řešení a pošlu další úkoly.

Řešení PS 32/2:
2 It's half last nine.
3 It's two o'clock.
4 It's a quarter to eleven.
5 It's ten past five.
6 It's twenty to seven.
7 It's Twenty-five past three.
8 It's one o'clock.
9 It's ten to six.
10 It's a quarter past eight.
11 It's half past ten.
12 It's five to four.

Dále si vypracujte tento pracovní list. Můžete si ho vytisknout a vypracovat a nalepit do notebooku, pokud nemáte možnost, pracujete do notebooku rovnou - 1. cvičení píšete jen např. 1a, 2c... u druhého cvičení píšete čas digitálně (např. 9:30, 8:50...) a ve 3.cvičení si překreslíte ciferníky a doplníte ručičky.

Notebook: datum a nadpis: TIME - procvičování


ÚKOLY NA 6.4. - 14.4.

Řešení pracovního listu z minula máte zde:

Stále pokračujeme v hodinách.
Vypracujte si v pracovním sešitě str.32/1 (poslouchejte a nakreslete ručičky hodinám podle toho, co slyšíte. Poslech najdete na oranžovém CD - skladba č.17, které máte v obálce pracovního sešitu. Pokud někdo z vás ztratil CD nebo mu nejde spustit, nahrála jsem vám ho do bakalářů. Vlevo klikněte na: Dokumenty - přehled - veřejné dokumenty - Markéta Balášová

Dále si vypracujte tento pracovní list (můžete mi ho zase poslat ke kontrole):

EASTER (Velikonoce)

Milé děti, protože se nám blíží Velikonoce, nachystala jsem si pro vás takovou kraťoučkou básničku o jaru - protože Velikonoce jsou svátky jara. Můžete se ji naučit.

IN SPRING

In the spring, in the spring

Sweet and fresh is everything.

April weather,

Rain and sunshine both together.

In the spring, in the spring

Sweet and fresh is everything.

Dále si můžete vypracovat tento pracovní list:

HAPPY EASTER!!!

ÚKOLY NA 15.4. - 19.4.

Zde máte řešení pracovního sešitu a pracovního listu:

Do notebooku napište datum a nadpis: TIME - PROCVIČOVÁNÍ
zde poslouchejte a do notebooku vypište časy, které na nahrávce uslyšíte (nápověda: 1 twenty to four) https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs (page 41, exercise 3)

Dále si přečtěte uč. 41/4 a do notebooku odpovězte na otázky: 
1 When is the party?
2 Why can't Molly go to the party?

Do notebooku napište tento zápis:

PREPOSITIONS OF TIME (PŘEDLOŽKY SPOJENÉ S ČASEM)

U názvů dnů v týdnu používáme předložku on:
I have Maths on Tuesdays.

Pro vyjádření času používáme předložku at:
I get up at 8 o'clock.

Když se ptáme na dobu, používáme výraz when:
When is the concert?

ÚKOLY NA 20.4. - 26.4.

Řešení uč. 41/3:
1 It's twenty to four.                             4 It's half past two.
2 It's a quarter to twelve.                   5 It's a quarter past seven.
3 It's five past eight.                           6 It's six o'clock.

Řešení uč. 41/4:
1 On Saturday, at four o'clock.
2 Because she has got a piano exam at half past four.

Do notebooku napište datum a nadpis: Time - poslech.

Podívejte se na tabulku v uč. str. 41/6b - do notebooku si vytvoříte podobnou tabulku, jen nebudete kreslit obrázky, ale rovnou píšete aktivity, dny a čas, který vidíte na hodinách.  Aktivity si očíslujte tak, jak jdou za sebou. Poté poslouchejte zde  https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs (page 41, exercise 6b) a očíslujte, který den v týdnu a který čas patří ke které aktivitě (tedy když volleyball match máme pod číslem 1, den v týdnu a čas, kdy se odehrává volejbalový zápas označíte také číslem 1 ve svých tabulkách. Den v týdnu a čas, který patří k Annie's dance lesson pak budete mít označený dvojkou atd.

 Zde máte ukázku prvních 3 řádků tabulky:

Dále si do notebooku vypracujte z uč. str. 41 cvičení 7. Píšete otázku a k tomu odpověď - celkem budete mít 7 otázek a 7 odpovědí. Otázka bude vždy začínat výrazem When is .....? Opište si i příkladovou větu z učebnice. Nezapomeňte použít správnou předložku - před dnem v týdnu použijete ON, před časem použijete AT.

Můžete mi sešit opět nafotit a poslat.

Ve středu pošlu řešení a zadám další práci do konce tohoto týdne.

Řešení cvičení 41/6b a 7 si můžete stáhnout zde:

Dále si vypracujte v pracovním sešitě str. 33/3 - zde doplňujete předložku on nebo at a 33/4 - tady si přečtete stránku z kalendáře (diáře) a odpovíte na otázky - doplníte odpovědi. Můžete mi zase poslat vyfocené.

ÚKOLY NA 27.4. - 3.5.

Řešení pracovního sešitu:

33/3:
2. at 3. on 4. at 5. on 6. at 7. on 8. on 9. at 10. on

33/4:
2 is on Tuesday
3 is at half past six
3 is on Wednesday
4 is at seven o´clock
5 is on Tuesday
6 is at quarter past three

Vypracujte si v prac. sešitě 33/5 - nejprve máte dát slova do správného pořadí, abyste vytvořili otázku. Poté na ni odpovíte podle tabulky.

Přepište si neznámá slovíčka z lekce 4B do slovníčku - po slovíčko homework.

Do notebooku napište datum a nadpis - opakování.
Podívejte se na tento pracovní list - máte zde shrnutí času a předložek a vlevo je rozhovor. Rozhovor si přečtěte a doplňte chybějící předměty v rozvrhu, který je dole. Kdo má možnost tisku, pracovní list si vytiskne a nalepí do notebooku, kdo ne, překreslí si rozvrh do notebooku a doplní.

Ve středu zde bude řešení a další úkoly.

Řešení z pracovního sešitu 33/5 a pracovního listu máte zde:

Jako další úkol máte přepsat další neznámá slovíčka z oddílu 4B - končíme slovíčkem watch TV

ÚKOLY NA 4.5. - 10.5.

Otevřete si učebnici na str. 42. Poslechněte si nahrávku Page 42, Exercise 1 a opakujte podle nahrávky (jsou to slova, která máte v textu modře). Poté si poslechněte další nahrávku Page 42, Exercise 2, kde Molly vypráví o své dnu (My day). Text si několikrát nahlas přečtěte, pokud si nejste jistí výslovností, znovu si pusťte nahrávku.

Do notebooku napište datum a nadpis: My day. Vynechejte řádek a napište si p. 42/2 a vypracujte si z učebnice na str. 42 cv.2 - máte dát slova z rámečku do správného pořadí podle toho, kdy se objevují v popisu Mollyina dne.

Znovu vynechejte řádek a napište si toto zadání - přesně tak, jak ho zde vidíte, ve 2 sloupcích:

have                                                    the radio
listen to                                               a jacket
take                                                     a shower
go to                                                    homework
do                                                        bed
go on                                                  the Internet
go                                                       your teeth
put on                                                 the bus
brush                                                  TV
watch                                                  home

Vaším úkolem bude spojit slovesa z levého sloupečku s podstatnými jmény z pravého sloupečku. Spojené výrazy napište pod zadání. Nápověda: have a shower

Nahrávky najdete zde: 
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs

V pracovním sešitě si vypracujte str. 34/1

V bakalářích v záložce dokumenty - veřejné - Balášová - 5. třída čtení máte první 2 části komiksového příběhu Dragon Crown - to je víkendové čtení pro vás (abyste nezáviděli skupince p. uč. Vincenové :-) )

ÚKOLY NA 11.5. - 17.5.

ŘEŠENÍ Z MINULÉHO TÝDNE:
uč. 42/2:
shower - breakfast - teeth - bus - lunch - homework - dinner - TV - bed - book

Spojování výrazů:
have a shower, listen to the radio, take the bus, go to bed, do homework, go to the internet, go home, put on a jacket, brush your teeth, watch TV

PS 34/1:
3 school, 4 lesson, 5 nine, 6 eight, 7 teeth, 8 homework, 9 kitchen, 10 dinner, 11 radio, 12 o'clock

Stáhněte si prosím dokument - zde je zápis, který si zapište do notebooku.

Pod zápisem si vynechejte 1 řádek a napište si: SB 43/3b
Vypracujte si do notebooku cv. 3b na str. 43 - pište celé věty a doplňte do nich sloveso, které se tam hodí.

Vyfocený zápis i cvičení mi zase můžete poslat. Ve středu vám sem napíšu řešení a další práci.

Řešení 43/3b:
1 I have breakfast in the kitchen.
2 My mum and dad go to work at half past eight.
3 I read books and magazines in bed.
4 At the weekend, I get up at half past nine.
5 Lessons finish at half past three.
6 I take the bus to school with my friends.
7 I do my homework from seven o´clock to eight o´clock.

Do konce týdne si ještě vypracujte v pracovním sešitě na str. 34 cv. 2

POZOR ZMĚNA!!! VÍKENDOVÉ ČTENÍ DRAGON CROWN NYNÍ NAJDETE JAKO PŘIPOJENÝ SOUBOR V BAKALÁŘÍCH V DOMÁCÍCH ÚKOLECH.

ÚKOLY NA 18.5. - 24.5.

ŘEŠENÍ PS 34/2:
2 I have breakfast at five past eight.
3 I take the bus to school at half past eight,
4 Lessons start at nine o´clock.
5 I finish school at ten past three.
6 I do my homework from half past four to six o´clock.
7 I have dinner at half past six.
8 I watch TV from seven o´clock to quarter to eight.
9 I go to bed at quarter past nine.

Dnes se naučíme, jak tvoříme přítomný čas prostý (present simple) u 3. osoby jednotného čísla, tedy u HE, SHE a IT.
V dokumentu máte zápis, který si napište do notebooku.

Poté si vynechejte řádek a napište si WB 34/2
Otevřete si znovu pracovní sešit na str. 34, cv.2. Tentokrát si toto cvičení (KROMĚ 4. VĚTY) přepíšete do notebooku, ale vyměníte osobu I za Oscar - a pozor, abyste ke slovesům přidávali koncovku -s nebo -es! Také pozor na větu č.6 (I do my homework... to slovíčko MY musíme také vyměnit za jiné)

První větu vám napíšu jako příklad, tu si také opište:
1 Oscar gets up at quarter to eight.

PRO ZÁBAVU:

Zde máte odkaz na písničku Every Day Song, přikládám i slova, ať si můžete zazpívat:
I wake up in the morning. I get up for breakfast. (2x)
I have a shower and I get dressed.(2x)
Uh uh yes. Everyday.
I catch the bus to take it to school. (2x)
I do my homework on the way. (2x)
Uh uh yes. Everyday.
Lesson starts and I see my teacher. (2x)
11 o' clock and we are out to play. (2x)
Uh uh yes. Everyday.
I wash my hands before I have a dinner. (2x)
I get on dressed and I go to bed.
Uh uh yes. Everyday.

https://www.youtube.com/watch?v=fOyoPF1dAfU

A zde máte 2 odkazy na procvičení slovíček o aktivitách, které děláme ráno a večer (učitel Tom mluví jenom anglicky, ale vy jste šikulky a určitě budete rozumět :-) )

https://www.youtube.com/watch?v=Qvt60MrOP6k

https://www.youtube.com/watch?v=dV4Oz3Jc-K4

Řešení WB 34/2 - přepis do 3. osoby s použitím jména Oscar:

1 Oscar gets up at quarter to eight.
2 Oscar has breakfast at five past eight.
3 Oscar takes the bus to school at half past eight.
5 Oscar finishes school at ten past three.
6 Oscar does his homework from half past four to six o´clock.
7 Oscar has dinner at half past six.
8 Oscar watches TV from seven o´clock to quarter to eight.
9 Oscar goes to bed at quarter past nine.

Práce do konce tohoto týdne:

Napište si do notebooku datum a nadpis: Present simple, kladná věta - procvičování

Stáhněte si dokument a buďto vytiskněte, vypracujte a nalepte do notebooku pod nadpis, nebo přepište do notebooku. Máte za úkol dopsat sloveso, které máte v závorce za větou, ve správném tvaru do věty. Dávejte pozor, která osoba je ve větě  a u kterých sloveso zůstává stejné a kde se k němu přidává -s nebo -es.

V BAKALÁŘÍCH V DOMÁCÍCH ÚKOLECH MÁTE POSLEDNÍ 2 STRANY KOMIKSU.

ÚKOLY NA 25.5. - 31.5.

Vážení rodiče, milé děti,
od tohoto týdne budu zadávat úkoly jen 1x za týden vždy na celý týden.

Co nás tedy tento týden čeká? 
Nejprve řešení pracovního listu z minulého týdne:
get up
has
have
take
reads
finishes
goes
do
watches
plays
brush
go

Stále pokračujeme v procvičování kladné věty přítomného času prostého (present simple).

Na výkres - tvrdý papír - si nakreslete a opište tabulku PŘÍTOMNÝ PROSTÝ ČAS (PRESENT SIMPLE), kterou posílám v příloze do Komens zprávy na bakalářích rodičům jako pdf soubor. Budeme ji používat i v 6. ročníku.

Zatím budeme pracovat s kladnými větami.

Povšimněte si, že ji máte rozdělenou vodorovně na 2 části. Víte proč?

Protože v první části jsou osoby I, You, We, They ... které k sobě přidávají sloveso v základním tvaru, tj. sloveso nemá žádnou koncovku. Tj. všechny osoby kromě 3. osoby jednotného čísla.

A ve druhé části jsou osoby He, She, It ... které k sobě potřebují sloveso s koncovkou -s (případně -es). Tu koncovku máte zvýrazněnou červenou barvou. Tj. pouze HE (jeden, on), SHE (jedna, ona) a IT (jedno, ono) má sloveso s koncovkou -s/-es.

Vypracujete PL, kde máte doplnit správný tvar slovesa do 10 vět. Pracovní list také posílám rodičům do komens.

Do notebooku si napište datum a nadpis: MY DAY 

Nejdříve si do tabulky vypište aktivity, které děláte ráno, odpoledne a večer. Tabulka bude mít 3 sloupečky, v 1. bude morning activities, ve 2. afternoon activities a ve 3. evening activities. Zkuste napsat co nejvíce aktivit.
Ukázku tabulky máte zde:


Potom vytvořte věty s těmito aktivitami, např. I get up at seven o´clock. a nakreslete obrázky, které se týkají těchto aktivit.

Pohádka - tady si můžete zapnout titulky. 
https://www.youtube.com/watch?v=7C_b0-D8KMk

A můžete si prohlédnout i příběh o dvou mimozemšťanech a o tom, jak se učí anglicky 
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/speak/the-dog


ŘEŠENÍ k pracovnímu listu

wear
go
works
speak
wants
eat
sings
play
like
works

DOBRÁ ZPRÁVA PRO MILOVNÍKY KOMIKSU DRAGON CROWN! Získala jsem další části komiksu, které vám ke konci týdne opět pošlu přes domácí úkoly.

ÚKOLY NA 1.6. - 7.6.

Tento týden nás čeká tvoření záporné věty v přítomném čas prostém. V dokumentu máte zápis i úkoly na procvičení. Zápis a úkoly na procvičení píšete do notebooku, jen cvičení, které je v pracovním sešitě, napíšete přímo do pracovního sešitu. Na konci dokumentu je poté řešení cvičení, kde si zkotrolujete a případně opravíte chyby. Můžete mi zase poslat vyfocený notebook i prac. sešit, ať se podívám, ja to máte hezky zapsané a procvičené. 

ÚKOLY NA 8.6. - 14.6.

Do slovníčků si přepište slovíčka z oddílu 4C - neznámá.

Dále si v pracovním sešitě vypracujte na str. 37 cv. 6 - zde se máte podívat na obrázek a bubliny - nejprve napíšete zápor k bublině a poté napíšete opravenou větu, co dělají.

Posledním úkolem v tomto týdnu bude napsat si do notebooku datum a nadpis: Present simple - procvičování. Pod nadpis vypracujete cvičení, které jsem rodičům poslala do zprávy Komens. Píšete celé věty. Poté si sami zkontrolujete podle řešení, které také posílám rodičům.
Pokud si nejste jistí, můžete si pomoci kartičkou, kterou jste si minule vypracovávali na tvrdý papír - tam máte přehled toho, jak se přítomný čas tvoří v kladné a záporné větě.

ÚKOLY NA 15.6. - 21.6.

Tento týden se podíváme na tvoření otázky a krátké odpovědi u přítomného času prostého.

V dokumentu máte opět zápis, úkoly, procvičení, a také řešení, podle kterého si můžete zkontrolovat.

Děvčátka a kluci,
školní rok nám právě skončil a já bych vám všem chtěla popřát krásné prázdniny, hezky si odpočiňte, zažijte mnoho krásných dobrodružství!!!

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky