5.B


ÚKOLY NA 16. - 22.3.2020


Přepište si slovíčka 3D do slovníčků (končíme slovem "Science")

Vypracujte si z uč. str. 35/4 do notebooku (ptáme se nejprve jestli má daný předmět Joe, potom jestli ho máme my)


V přiloženém dokumentu máte správné řešení úkolu 4 ze str. 35. Projděte si, zkontrolujte a případně opravte chyby. U odpovědí na otázky Have we got.....? máte zapsanou pouze 1, buď Yes, we have. nebo No, we haven´t. podle toho, jestli tento předmět v daný den máte, nebo nemáte.

POZOR! Dny v týdnu a školní předměty se píší s VELKÝM PÍSMENEM NA ZAČÁTKU! U krátkých odpovědí nezapomínejte, že za Yes nebo No píšeme čárku.

Dobrovolně:

Kdo bude chtít, vypracujte si v uč. str. 37/1a+b, 2a+b a 37/5 - můžete opět do notebooku. 37/3,4 - je na mluvení ve dvojicích, takže pokud máte kamaráda/rodiče/babičku... kdo umí anglicky, můžete si s nimi popovídat :-)

Poslechy k daným cvičením najdete zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=cz&selLanguage=cs


ÚKOLY NA 23.3. - 29.3.

Přepiš si do slovníčku slovíčka 4A - nezapomeň si ve slovníčku označit, že jsou to slovíčka z nové, čtvrté lekce!!!


ÚKOLY NA 30.3. - 5.4.

Tento týden budeme opakovat hodiny - jak vyjadřujeme čas v angličtině. Už umíme ze 4. třídy anglicky říct třeba: Jsou tři hodiny. Je čtvrt na osm. Je třičtvrtě na pět. To si dnes zopakujeme a procvičíme.

Zatím ale neumíme říct třeba Je za pět minut šest nebo Je devět hodin a deset minut. TO se naučíme a procvičíme v půlce tohoto týdne.

Tak jdeme na to :-)

Na tomto videu se můžete podívat, jak vyjadřujeme čas v angličtině:

https://www.youtube.com/watch?v=Alg7RDp29-U

Pomůže vám i tato prezentace:

Tady si stáhni cvičení na opakování hodin. Cvičení si vytiskni, pokud můžeš, vypracuj a nalep do notebooku. Pokud si nemáš kde cvičení vytisknout, do notebooku napiš jen věty, ciferníky překreslovat nemusíš, ale pokud chceš, můžeš.

Do notebooku napiš datum (můžeš i česky) a nadpis: TIME

Pokud chceš hezkou známečku za aktivitu a chceš se mi pochlubit, jak ti to jde (nebo poradit s tím, co ti nejde - i tak cením aktivitu!!!), můžeš si vyplněné cvičení vyfotit a poslat mi ho na mail nebo do zprávy Komens v bakaláři.

Ve středu vám napíšu řešení a další práci.

Řešení cvičení:

Pracovní list:

It's (a) quarter past eleven. It's half past eight. It's half past eleven.

It's (a) quarter to nine. It's (a) quarter past one. It's (a) quarter to eight.

It's half past ten. It's (a) quarter to four. It's five o'clock.

Dnes se zkusíme podívat na to, jak v angličtině říct, že je třeba sedm hodin a deset minut nebo za pět minut devět.

Už víme pravidlo, že když je čas do půl, používáme předložku PAST, která znamená PO. Počítáme tedy minuty PO hodině, která už právě proběhla. Pokud je po půl, používáme předložku TO, která znamená DO a tedy DOPOČÍTÁVÁME minuty do hodiny, které teprve nastane. Takže pokud máme na hodinách čas 8:40, musíme dopočítat, kolik minut zbývá, než bude celá. Čas 8:40 tedy v angličtině řekneme: It's twenty to nine. (Je dvacet do deváté)

Zkuste se ještě jednou podívat na video na youtube, které jsem sem přidávala minule.

Poté si otevřete učebnici na str. 40, poslechněte si 1. cvičení a opakujte po nahrávce. Nahrávku uslyšíte zde:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs  (vyberte hned to první, page 40 exercise 1)

Do notebooku napište datum a pod to: uč.40/2a a toto cvičení si vypracujte. Píšete zde časy, které vidíte na hodinách - vybíráte ze slov z rámečku a k tomu připojíte správnou číslovku.


ÚKOLY NA 6.4. - 14.4.

Řešení úkolů z minulého týdne:

Cvičení z učebnice 40/2a:

2 ten to eleven
3 half past two
4 It's five past eight
5 It's twenty-five to ten
6 It's twenty to three
7 It's twelve o'clock
8 It's (a) quarter to one

Vypracujte si v pracovním sešitě str. 32/2

Ve středu napíšu řešení a pošlu další úkoly.

Řešení PS 32/2:
2 It's half past nine.
3 It's two o'clock.
4 It's a quarter to eleven.
5 It's ten past five.
6 It's twenty to seven.
7 It's Twenty-five past three.
8 It's one o'clock.
9 It's ten to six.
10 It's a quarter past eight.
11 It's half past ten.
12 It's five to four.

EASTER (Velikonoce)

Milé děti, protože se nám blíží Velikonoce, nachystala jsem si pro vás takovou kraťoučkou básničku o jaru - protože Velikonoce jsou svátky jara. Můžete se ji naučit.

IN SPRING

In the spring, in the spring

Sweet and fresh is everything.

April weather,

Rain and sunshine both together.

In the spring, in the spring

Sweet and fresh is everything.

Dále si můžete vypracovat tento pracovní list, kde máte vlevo slovíčka spojená s Velikonocemi a vpravo potom máte tato slovíčka najít ve dvousměrce, vypsat do řádků a přiřadit k obrázkům.

HAPPY EASTER!!!

ÚKOLY NA 15.4. - 19.4.

vypracujte tento pracovní list. Můžete si ho vytisknout a vypracovat a nalepit do notebooku, pokud nemáte možnost, pracujete do notebooku rovnou - 1. cvičení píšete jen např. 1a, 2c (POZOR! U ČÍSLA 10. SI PŘEPIŠTE NA IT'S TWELVE TWENTY-FIVE... u druhého cvičení píšete čas digitálně (např. 9:30, 8:50...) a ve 3.cvičení si překreslíte ciferníky a doplníte ručičky.

Notebook: datum a nadpis: TIME - procvičování

Stále pokračujeme v hodinách.
Vypracujte si v pracovním sešitě str.32/1 (poslouchejte a nakreslete ručičky hodinám podle toho, co slyšíte. Poslech najdete na oranžovém CD - skladba č.17, které máte v obálce pracovního sešitu. Pokud někdo z vás ztratil CD nebo mu nejde spustit, nahrála jsem vám ho do bakalářů. Vlevo klikněte na: Dokumenty - přehled - veřejné dokumenty - Markéta Balášová

ÚKOLY NA 20.4. - 26.4.

Řešení pracovního listu a pracovního sešitu 32/1 zde:

Do notebooku napište datum a nadpis: TIME
Vypracujte si tento pracovní list (dokreslujete ručičky na hodinách). Kdo má možnost si vytiskout a nalepit - může, ostatní si překreslí hodiny do sešitu.

Poté poslouchejte nahrávku https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs (page 41 exercise 3) a do notebooku vypište časy, které v nahrívce uslyšíte (nápověda: 1 = twenty to four)

Vynechtejte řádek, napište si číslo úkolu p.41/4.
Přečtěte si v uč. str. 41 cvičení 4 a do notebooku odpovězte na otázky: 

1 When is the party?
2 Why can't Molly go to the party?


Ve středu napíšu řešení a zadám další úkoly do konce tohoto týdne.

Řešení úkolu na dokreslování ručiček máte zde:

Zde máte řešení cvičení z uč. 41/3:

1 It's twenty to four.              4 It's half past two.
2 It's a quarter to twelve.    5 It's a quarter past seven.
3 It's five past eight.            6 It's six o'clock.

Řešení uč. 41/4:
1 On Saturday, at four o'clock.
2 Because she has got a piano exam at half past four.

Do notebooku napište tento zápis:

PREPOSITIONS OF TIME (PŘEDLOŽKY SPOJENÉ S ČASEM)

U názvů dnů v týdnu používáme předložku on:
I have Maths on Tuesdays.

Pro vyjádření času používáme předložku at:
I get up at 8 o'clock.

Když se ptáme na dobu, používáme výraz when:
When is the concert?

ÚKOLY NA 27.4. - 3.5.

Do notebooku napište datum a nadpis: Time - poslech.

Podívejte se na tabulku v uč. str. 41/6b - do notebooku si vytvoříte podobnou tabulku, jen nebudete kreslit obrázky, ale rovnou píšete aktivity, dny a čas, který vidíte na hodinách. Aktivity si očíslujte tak, jak jdou za sebou. Poté poslouchejte zde https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs  (page 41, exercise 6b) a očíslujte, který den v týdnu a který čas patří ke které aktivitě (tedy když volleyball match máme pod číslem 1, den v týdnu a čas, kdy se odehrává volejbalový zápas označíte také číslem 1 ve svých tabulkách. Den v týdnu a čas, který patří k Annie's dance lesson pak budete mít označený dvojkou atd.

Zde máte ukázku prvních 3 řádků tabulky:

Dále si do notebooku vypracujte z uč. str. 41 cvičení 7. Píšete otázku a k tomu odpověď - celkem budete mít 7 otázek a 7 odpovědí. Odpovědi na otázky, tedy kdy se daná aktivita koná, zjistíte z předchozího cvičení z poslechu a z vaší doplněné tabulky. Otázka bude vždy začínat výrazem When is .....? Opište si i příkladovou větu z učebnice. Nezapomeňte použít správnou předložku - před dnem v týdnu použijete ON, před časem použijete AT.

Můžete mi sešit opět nafotit a poslat.

Ve středu pošlu řešení a zadám další práci do konce tohoto týdne.

Řešení uč. 41/6b a 41/7 máte zde:

Dále si vypracujte v pracovním sešitě str. 33/3 - zde doplňujete předložku on nebo at a 33/4 - tady si přečtete stránku z kalendáře (diáře) a odpovíte na otázky - doplníte odpovědi. Můžete mi zase poslat vyfocené.

ÚKOLY NA 4.5. - 10.5.

Řešení pracovního sešitu:

33/3:
2. at 3. on 4. at 5. on 6. at 7. on 8. on 9. at 10. on

33/4:
2 is on Tuesday
3 is at half past six
3 is on Wednesday
4 is at seven o´clock
5 is on Tuesday
6 is at quarter past three

Vypracujte si v prac. sešitě 33/5 - nejprve máte dát slova do správného pořadí, abyste vytvořili otázku. Poté na ni odpovíte podle tabulky.

Přepište si neznámá slovíčka z lekce 4B do slovníčku - po slovíčko homework.

Do notebooku napište datum a nadpis - opakování.
Podívejte se na tento pracovní list - máte zde shrnutí času a předložek a vlevo je rozhovor. Rozhovor si přečtěte a doplňte chybějící předměty v rozvrhu, který je dole. Kdo má možnost tisku, pracovní list si vytiskne a nalepí do notebooku, kdo ne, překreslí si rozvrh do notebooku a doplní.

Ve středu zde bude řešení a další úkoly.

Řešení z pracovního sešitu 33/5 a pracovního listu máte zde:

Jako další úkol máte přepsat další neznámá slovíčka z oddílu 4B - končíme slovíčkem watch TV

V bakalářích v záložce dokumenty - veřejné - Balášová - 5. třída čtení máte první 2 části komiksového příběhu Dragon Crown - to je víkendové čtení pro vás, snad se vám bude líbit :-)

ÚKOLY NA 11.5. - 17.5.

Otevřete si učebnici na str. 42. Poslechněte si nahrávku Page 42, Exercise 1 a opakujte podle nahrávky (jsou to slova, která máte v textu modře). Poté si poslechněte další nahrávku Page 42, Exercise 2, kde Molly vypráví o své dnu (My day). Text si několikrát nahlas přečtěte, pokud si nejste jistí výslovností, znovu si pusťte nahrávku.

Do notebooku napište datum a nadpis: My day. Vynechejte řádek a napište si p. 42/2 a vypracujte si z učebnice na str. 42 cv.2 - máte dát slova z rámečku do správného pořadí podle toho, kdy se objevují v popisu Mollyina dne.

Znovu vynechejte řádek a napište si toto zadání - přesně tak, jak ho zde vidíte, ve 2 sloupcích:

have                                   the radio
listen to                              a jacket
take                                    a shower
go to                                   homework
do                                       bed
go on                                  the Internet
go                                       your teeth
put on                                the bus
brush                                 TV
watch                                 home

Vaším úkolem bude spojit slovesa z levého sloupečku s podstatnými jmény z pravého sloupečku. Spojené výrazy napište pod zadání. Nápověda: have a shower

Nahrávky najdete zde:
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit04/audio?cc=cz&selLanguage=cs

Zase mi můžete poslat vyfocenou vaši práci.

Do konce týdne si ještě vypracujte v pracovním sešitě str. 34/1

POZOR ZMĚNA!!! VÍKENDOVÉ ČTENÍ DRAGON CROWN NYNÍ NAJDETE JAKO PŘIPOJENÝ SOUBOR V BAKALÁŘÍCH V DOMÁCÍCH ÚKOLECH.

ÚKOLY NA 18.5. - 24.5.

ŘEŠENÍ Z MINULÉHO TÝDNE:
uč. 42/2:
shower - breakfast - teeth - bus - lunch - homework - dinner - TV - bed - book

Spojování výrazů:
have a shower, listen to the radio, take the bus, go to bed, do homework, go to the internet, go home, put on a jacket, brush your teeth, watch TV

PS 34/1:
3 school, 4 lesson, 5 nine, 6 eight, 7 teeth, 8 homework, 9 kitchen, 10 dinner, 11 radio, 12 o'clock

Stáhněte si prosím dokument - zde je zápis, který si zapište do notebooku.

Pod zápisem si vynechejte 1 řádek a napište si: SB 43/3b
Vypracujte si do notebooku cv. 3b na str. 43 - pište celé věty a doplňte do nich sloveso, které se tam hodí.

Vyfocený zápis i cvičení mi zase můžete poslat. Ve středu vám sem napíšu řešení a další práci.

Řešení 43/3b:
1 I have breakfast in the kitchen.
2 My mum and dad go to work at half past eight.
3 I read books and magazines in bed.
4 At the weekend, I get up at half past nine.
5 Lessons finish at half past three.
6 I take the bus to school with my friends.
7 I do my homework from seven o´clock to eight o´clock.

Do konce týdne si ještě vypracujte v pracovním sešitě na str. 34 cv. 2

V BAKALÁŘÍCH V DOMÁCÍCH ÚKOLECH MÁTE POSLEDNÍ 2 STRANY KOMIKSU.

ÚKOLY NA 25.5. - 31.5.

Vážení rodiče, milé děti,

od tohoto týdne budu zadávat úkoly pouze 1x týdně, a to na celý týden.

Co nás tedy tento týden čeká? Nejprve řešení z prac. sešitu str. 34/2:

2 I have breakfast at five past eight.
3 I take the bus to school at half past eight,
4 Lessons start at nine o´clock.
5 I finish school at ten past three.
6 I do my homework from half past four to six o´clock.
7 I have dinner at half past six.
8 I watch TV from seven o´clock to quarter to eight.
9 I go to bed at quarter past nine.

Dnes se naučíme, jak tvoříme přítomný čas prostý (present simple) u 3. osoby jednotného čísla, tedy u HE, SHE a IT.
V dokumentu máte zápis, který si napište do notebooku.

Poté si vynechejte řádek a napište si WB 34/2
Otevřete si znovu pracovní sešit na str. 34, cv.2. Tentokrát si toto cvičení (KROMĚ 4. VĚTY) přepíšete do notebooku, ale vyměníte osobu I za Oscar - a pozor, abyste ke slovesům přidávali koncovku -s nebo -es! Také pozor na větu č.6 (I do my homework... to slovíčko MY musíme také vyměnit za jiné)

První větu vám napíšu jako příklad, tu si také opište:
1 Oscar gets up at quarter to eight.

PRO ZÁBAVU:

Zde máte odkaz na písničku Every Day Song, přikládám i slova, ať si můžete zazpívat:

https://www.youtube.com/watch?v=fOyoPF1dAfU

I wake up in the morning. I get up for breakfast. (2x)
I have a shower and I get dressed.(2x)
Uh uh yes. Everyday.
I catch the bus to take it to school. (2x)
I do my homework on the way. (2x)
Uh uh yes. Everyday.
Lesson starts and I see my teacher. (2x)
11 o' clock and we are out to play. (2x)
Uh uh yes. Everyday.
I wash my hands before I have a dinner. (2x)
I get on dressed and I go to bed.
Uh uh yes. Everyday.

A zde máte 2 odkazy na procvičení slovíček o aktivitách, které děláme ráno a večer (učitel Tom mluví jenom anglicky, ale vy jste šikulky a určitě budete rozumět :-) )

https://www.youtube.com/watch?v=Qvt60MrOP6k

https://www.youtube.com/watch?v=dV4Oz3Jc-K4

Napište si do notebooku další nadpis: Present simple, kladná věta - procvičování

Stáhněte si dokument a buďto vytiskněte, vypracujte a nalepte do notebooku pod nadpis, nebo přepište do notebooku. Máte za úkol dopsat sloveso, které máte v závorce za větou, ve správném tvaru do věty. Dávejte pozor, která osoba je ve větě a u kterých sloveso zůstává stejné a kde se k němu přidává -s nebo -es.

KE KONCI TÝDNE POŠLU ŘEŠENÍ Z PRACOVNÍHO SEŠITU I PRACOVNÍHO LISTU.
DOBRÁ ZPRÁVA PRO MILOVNÍKY KOMIKSU DRAGON CROWN! Podařilo se mi získat další strany komiksového čtení, takže vám je opět na konci týdne pošlu.

Řešení WB 34/2 - přepis do 3. osoby s použitím jména Oscar:

1 Oscar gets up at quarter to eight.
2 Oscar has breakfast at five past eight.
3 Oscar takes the bus to school at half past eight.
5 Oscar finishes school at ten past three.
6 Oscar does his homework from half past four to six o´clock.
7 Oscar has dinner at half past six.
8 Oscar watches TV from seven o´clock to quarter to eight.
9 Oscar goes to bed at quarter past nine.

Řešení pracovního listu:
get up
has
have
take
reads
finishes
goes
do
watches
plays
brush
go

ÚKOLY NA 1.6. - 7.6.

Stále pokračujeme v procvičování kladné věty přítomného času prostého (present simple).

Na výkres - tvrdý papír - si nakreslete a opište tabulku PŘÍTOMNÝ PROSTÝ ČAS (PRESENT SIMPLE), kterou posílám v příloze do Komens zprávy na bakalářích rodičům jako pdf soubor. Budeme ji používat i v 6. ročníku.

Zatím budeme pracovat s kladnými větami.

Povšimněte si, že ji máte rozdělenou vodorovně na 2 části. Víte proč?

Protože v první části jsou osoby I, You, We, They ... které k sobě přidávají sloveso v základním tvaru, tj. sloveso nemá žádnou koncovku. Tj. všechny osoby kromě 3. osoby jednotného čísla.

A ve druhé části jsou osoby He, She, It ... které k sobě potřebují sloveso s koncovkou -s (případně -es). Tu koncovku máte zvýrazněnou červenou barvou. Tj. pouze HE (jeden, on), SHE (jedna, ona) a IT (jedno, ono) má sloveso s koncovkou -s/-es.

Vypracujete PL, kde máte doplnit správný tvar slovesa do 10 vět. Pracovní list také posílám rodičům do komens.

Do notebooku si napište datum a nadpis: MY DAY

Nejdříve si do tabulky vypište aktivity, které děláte ráno, odpoledne a večer. Tabulka bude mít 3 sloupečky, v 1. bude morning activities, ve 2. afternoon activities a ve 3. evening activities. Zkuste napsat co nejvíce aktivit.
Ukázku tabulky máte zde:

Potom vytvořte věty s těmito aktivitami, např. I get up at seven o´clock. a nakreslete obrázky, které se týkají těchto aktivit.

Pohádka - tady si můžete zapnout titulky.
https://www.youtube.com/watch?v=7C_b0-D8KMk

A můžete si prohlédnout i příběh o dvou mimozemšťanech a o tom, jak se učí anglicky
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/speak/the-dog

ŘEŠENÍ k pracovnímu listu

wear
go
works
speak
wants
eat
sings
play
like
works

ÚKOLY NA 8.6. - 14.6.

Tento týden nás čeká tvoření záporné věty v přítomném čas prostém. V dokumentu máte zápis i úkoly na procvičení. Zápis a úkoly na procvičení píšete do notebooku, jen cvičení, které je v pracovním sešitě, napíšete přímo do pracovního sešitu. Na konci dokumentu je poté řešení cvičení, kde si zkotrolujete a případně opravíte chyby. Můžete mi zase poslat vyfocený notebook i prac. sešit, ať se podívám, ja to máte hezky zapsané a procvičené. 

ÚKOLY NA 15.6. - 21.6.

Tento týden se podíváme na tvoření otázky a krátké odpovědi u přítomného času prostého.

V dokumentu máte opět zápis, úkoly, procvičení, a také řešení, podle kterého si můžete zkontrolovat.

Rodičům do Komens zprávy jsem ještě poslala procvičování + řešení na kladnou a zápornou větu, takže pokud si ještě nejste jistí, jak kladnou a zápornou větu v přítomném čase prostém vytvořit, vypracujte si.toto procvičování ještě předtím, než začnete s otázkou.

Děvčátka a kluci,
školní rok nám právě skončil a já bych vám všem chtěla popřát krásné prázdniny, hezky si odpočiňte, zažijte mnoho krásných dobrodružství a budu se na vás těšit v příštím školním roce :-)

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky